자동차

현대차의 미국가격 비교

맛있는돌김 2010. 2. 10. 19:49

미국시판 제네시스 실내 사진입니다.

 

먼저, 현대 아제라(그랜저)와 뷰익 라크로스(대우에서 생산 예정), 포드 토러스(현재 수입 시판 중), 그리고 제네시스의 미국내 가격 비교표를 보여드립니다.

 

 

보시다시피 아제라 3.8의 가격이 $29,570, 뷰익 라크로스의 가격이 $33,015, 포드 토러스의 가격이 $31,770이며 제네시스 3.8의 가격이 $33,000 입니다. 이들은 모두가 최고급 트림으로 뽑은 가격입니다.

 

물론 최고급이라도 옵션은 있습니다.

그러면 옵션 가격을 볼까요?

 

먼저 아제라(그렌저) 풀 옵션 가격입니다.

 

보시다시피 31,152불입니다. 아제라 3.8리터 엔진에 풀 옵션 가격...

 

다음은 제네시스 3.8의 풀 옵션 가격... 42,113불입니다. 제네시스 3.8이 제공하는 모든 옵션을 다 포함한 가격입니다.

 

 

다음은 포드 토러스의 풀 옵션 가격... 41,211불입니다. 토러스가 제공하는 모든 옵션을 포함한 가격입니다.

 

 

이상에서 보듯이 미국에서는 토러스와 제네시스 3.8의 풀 옵션 가격이 거의 비슷합니다.

하지만 한국에서 토러스는 3천9백만원입니다. (여기서 예로 든 모델이 리미티드 트림입니다. AWD는 더 비쌉니다, 미국서...)

 

참고로 캠리 2.5의 미국가격 올립니다.

 

 

캠리 2.5의 모든 옵션을 다 포함해서 30,262불입니다.

국내 가격과 비슷하지요? 그러니까 많이 싸게 출시한 겁니다. ㅋㅋ

우리나라에서 가격을 미국시장 가격과 맞추다니, 사실 정확하게 말하자면 제정신이 아닌 거죠.

미국서는 수 십 만대가 팔리니까 규모의 경제라도 있는데 우리나라에서는 한 달에 천 여대 정도 팔 작정이니 지금의 3,490만원은 출혈도 보통 출혈이 아닌 거죠.

 

여튼 현대차 너무 심합니다.

미국서 팔리는 소나타 가격 볼까요?

미국서는 2.0은 아예 없습니다. 2.4 최고 트림에 풀옵션으로 해서 다음과 같은 가격 나옵니다.

 

 

26,092불입니다. 우리나라 돈으로 약 3,000만원 정도 되겠죠. 2.0 풀 옵션 가격입니다.

그러면 최고 트림인 Limited V6 3.3은 얼마일까요?

놀라지 마세요.ㅋㅋ

 

27,951불입니다. 약 3,300만원 정도지요.

 

그런데 옵션을 제외한 가격이 25,000불이거든요. 이 기본 가격으로 살 수 있는 이 차의 기본사양을 함 보시겠습니다.

 

Summary

What Edmunds.com says

The Sonata is certainly a competitive family sedan, but its on-ly outstanding feature is its bang for the buck.

 

Pros

Upscale interior, lots of features for the price, lengthy warranty.

 

Cons

Ride can be jittery despite soft suspension, bland overall character.

 

What's New for 2010

After an extensive refreshing last year, the 2010 Hyundai Sonata stands pat with the exception of the GLS trim, which is now available on-ly with the four-cylinder engine.

 

2010 Hyundai Sonata Vehicle Overview

 

Introduction

If the 2010 Hyundai Sonata were a contestant on The Bachelor, it'd be the perfectly adequate on-e who just doesn't do enough to grab the guy's attention. It's hard to find glaring flaws in the Sonata's formula, but its strong suits aren't readily apparent either. Unlike some of Hyundai's more recent products, the aging Sonata doesn't add that special something that might entice traditional midsize-sedan shoppers to switch allegiances. As you'd expect of a Hyundai product, though, the Sonata is value-packed, offering desirable features for hundreds or even thousands of dollars less than its rivals.

Hyundai has certainly made an effort to keep the Sonata fresh. Last year it brought out a slew of significant revisions, including powertrain improvements and a sleeker dashboard design with better materials. However, the Sonata's underpinnings were largely unchanged, and they date to an earlier period in Hyundai's renaissance (2006 was this Sonata's first year of production) when the company was focused more on imitation than innovation.

Newer efforts like the Genesis sedan and coupe, conversely, are not on-ly good values but also creative and genuinely desirable vehicles. But what this Hyundai lacks in sophistication and curb appeal, it at least partially makes up for with peace of mind and value.

Uninspiring though it may be, the 2010 Hyundai Sonata is still an adequate midsizer that's worth considering alongside segment stars like the Ford Fusion, Honda Accord, Mazda 6, Nissan Altima and Toyota Camry. The ride isn't as cushy as we'd expect from such a soft suspension (sport-tuned SE model aside), but on the flip side, the Sonata boasts a reassuring 10 year/100,000-mile warranty and a fuller roster of equipment than similarly priced competitors. Savvy consumers will see that the Sonata is potentially marriage material, even if freewheeling bachelor types are unlikely to be impressed.

For Pricing information, see our Pricing page.

대충 내용은 "특별한 결함도 없지만 특징도 없다. 소프트한 쿠션에 비해 안락성도 떨어진다. 하지만 엄청난 기본사양에 기막힌 워런티를 봐라. 가격대비 이런 것들을 고려한다면 포드 퓨전이나 혼다 어코드나 마즈다 6, 닛산 올티마, 토요타 캠리 등에 대해서 고려는 해볼 만 하다." 정도입니다.

 

Body Styles, Trim Levels, and Options

The 2010 Hyundai Sonata is a midsize sedan available in GLS, SE and Limited trim levels. Standard equipment on the GLS includes 16-inch steel wheels, keyless entry, air-conditioning, cruise control, full power accessories, heated sideview mirrors, a tilt steering column, a leather-wrapped steering wheel and shift knob (V6 on-ly), a 60/40-split rear seatback and a six-speaker stereo with CD/MP3 player, satellite radio and auxiliary audio and USB jacks. Optional features on the base GLS include an eight-way power driver seat, steering-wheel-mounted audio controls, Bluetooth, a sunroof, a trip computer and wood-grain interior accents.

기본인 GLS 트림에 16인치 휠, 키레스 엔트리, 에어컨, 크루즈 콘트롤, 풀 파워 엑세서리(파워윈도우 파워 락 등을 말함), 열선 백미러, 조정되는 핸들, 가죽 핸들과 기어 핸들, 60대 40 접이식 뒷좌석, 6스피커 스테레오(CD/PM3플레이어 포함), 위성 라디오, USB 잭 등입니다.

The SE starts with the GLS's standard features and adds 17-inch alloy wheels with performance tires, automatic headlamps, a rear spoiler, a sport-tuned suspension, a tilt-telescoping steering wheel with steering-wheel-mounted audio controls, metallic interior accents, leather/cloth upholstery and an eight-way power driver seat. Optional SE features include an auto-dimming rearview mirror, Bluetooth, a sunroof and a 240-watt Infinity sound system with a six-CD changer.

SE 트림은 17인치 얼로이 휠, 자동 헤드라이트, 리어 스포일러, 스포츠 서스펜션, 꺾이고 거리 조절되는 핸들, 핸들에 장착된 오디오 컨트롤, 메탈릭 실내, 가죽과 직물 혼용 좌석과 8방향 드라이버 좌석 등입니다.

The Sonata Limited has the SE's standard creature comforts plus 17-inch alloy wheels with all-season tires, chrome exterior trim, a sunroof, an auto-dimming rearview mirror, full leather upholstery, heated front seats, wood-grain interior accents, dual-zone automatic climate control and the Infinity sound system. A navigation system (which replaces the six-CD changer with a single-CD player) and Bluetooth are optional on the Limited.

리미티드 트림은 17인치 얼로이 휠 플러스 올 시즌 타이어, 크롬 외장, 선루프, 자동 조절 실내 백미러, 가죽 시트, 열선내장 앞 시트, 나무 장식 내장, 운전석 조수석 독립 클라이밑 컨트롤, 인피니티 사운드 시스템이 기본입니다. 옵션은 오로지 네비와 불루투스 뿐입니다.

 

그러니 옵션 안 택하고 기본 25,000불만 줘도 선루프를 비롯한 거의 모든 사양이 다 들어있음을 알 수 있지요? 3천 만원 미만에 말입니다. 이 정도면 소나타가 아니라 그랜저보다 더 좋지요? 국내 내수용 그랜저 3.3에 풀 옵션한 정도가 미국 시판용 소나타 3.3 리미티드 트림 기본이라고 해도 과언이 아닐 것입니다.

 

For more Style information, see our Compare Styles page.

 

Powertrains and Performance

The standard engine on all Hyundai Sonata trim levels is a 2.4-liter four-cylinder good for 175 horsepower and 168 pound-feet of torque. There is also a version of this engine that meets Partial Zero Emission Vehicle (PZEV) standards; it's rated at 168 hp and 163 lb-ft. A five-speed manual transmission is standard on the GLS, while a five-speed automatic is standard on the SE and Limited and optional on the GLS. Available on Sonata SE and Limited models is a 3.3-liter V6 producing 249 hp and 229 lb-ft of torque. A five-speed automatic is the on-ly transmission available with this engine.

3.3 V6는 249마력에 229lbs-ft의 토르크를 냅니다.

The Sonata's fuel economy is slightly above average for a family sedan, with the four-cylinder returning 22 mpg city/32 mpg highway and 25 mpg combined (21 mpg city with the manual), while the V6 yields 19 mpg city/29 mpg highway and 22 mpg combined.

 

연비는 2.5가 시내 22마일/갤런(약 9km/l), 고속도로 32마일/갤런(약13킬로미터/리터) 나오고요, 평균 10킬로미터입니다. 3.3이 평균 9킬로미터 정도네요.

For more Performance Data, see our Specifications page.

 

Safety

All Sonatas come with antilock brakes, stability control, front-seat side-impact airbags, full-length side curtain airbags and active front head restraints. The 2010 Hyundai Sonata scored a perfect five stars in the National Highway Traffic Safety Administration's front- and side-impact tests. In Insurance Institute for Highway Safety testing, the Sonata earned a "Good" rating (the highest) for frontal offset crash protection and an "Acceptable" rating (second-highest) for side-impact protection. In braking testing, the Sonata Limited came to a stop from 60 mph in a class-average 126 feet – performance was the same regardless of engine.

For more Safety information, see our Safety page.

 

Interior Design and Special Features

Hyundai interiors have improved greatly over the past few years, and the Sonata's new-for-2009 dashboard design is no exception. The top of the dash is covered with high-quality soft-touch material, though the lower dash is hard, as is typical for this segment. The look of the center stack is striking, evoking luxury sedans rather than workaday family haulers. The optional Infinity audio system also deserves mention, as it produces remarkably crisp and clear sound for this price point. The Sonata boasts an adequately roomy backseat and a large 16.3-cubic-foot trunk.

For more Interior Features information, see our Specifications page.

 

Driving Impressions

In GLS and Limited trims, the 2010 Hyundai Sonata clearly prioritizes ride comfort over handling precision. The standard suspension gives the car a soft and compliant ride quality, though it's still somewhat jittery over broken pavement, an indication that this aging platform is not quite up to Hyundai's current high standards. In corners, significant body roll and completely numb steering will keep all but the most daring drivers from pushing the Sonata's limits. The sport-tuned SE model's body motions are noticeably more controlled and don't exact a penalty on ride comfort, but the car still has the same numb steering as other Sonatas. In the engine room, the Sonata's base four is class-competitive, but the relatively small 3.3-liter V6 is slightly less powerful than rival sixes and feels the part.

 

스탠다드 서스펜션은 부드러운 운행은 보여주지만 노면상태가 안 좋은 곳에서는 불안한 모습을 보인다. 코너에서는 가장 무모한 운전자가 아닌 다음에야 바디 롤과 무감각한 조향감으로 차를 푸시할 수 없을 것이다. 스포츠 서스펜션은 조금 낫지만 여전히 코너링에서는 감이 사라진다. 이런 정도의 뜻입니다. 6기통의 경우 다른 경쟁차의 6기통에 비해 힘이 딸린다는 말도 있네요.

 

이 정도에서 그만 두겠슴다.

할 일이 밀려서리... ^^